De eerste indrukken :) - Reisverslag uit Hedehusene, Denemarken van Nadia - WaarBenJij.nu De eerste indrukken :) - Reisverslag uit Hedehusene, Denemarken van Nadia - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken :)

Blijf op de hoogte en volg Nadia

19 Januari 2014 | Denemarken, Hedehusene

Gisteren was het dan echt zover: ik vertrok naar Kopenhagen!!! :D De wekker ging bij mij al om kwart over 6 in de morgen, ik stond op zette meteen muziek aan en begon mij snel aan te kleden. Mijn moeder gaf mij toen ik beneden kwam al heel sentimenteel een knuffel, waarop ik antwoordde: 'Mam, je gaat niet nu al beginnen hoor, dat kan ik niet aan.' Anyway, daarna nog de laatste spullen in mijn 2 koffers gegooid, daarop moeten staan om ze dicht te krijgen en de koffers in de auto geladen. Jeroen was er tegen die tijd ook al om mee te gaan naar Schiphol. Eenmaal aangekomen op Schiphol snel de spullen ingecheckt en nog lekker wat gegeten en gedronken in een van de cafeetjes. En daarna was het tijd voor het afscheid...

Om 10:25 zat ik dan echt in het vliegtuig, klaar om te vertrekken. Ik zat bij de nooduitgang, wat fijn was, aangezien daar lekker veel beenruimte is. Naast mij zat een jongen die met een groep andere jongens en meiden aan het kletsen was. Ik verstond er niks van, het eerste wat in mijn hoofd kwam was het volgende: 'Als dit Deens is, dan ga ik het nog moeilijk krijgen...' XD Toen het vliegtuig eenmaal opgestegen was raakte de jongen en ik aan de praat. Hij bleek Henrique te heten, was 22 jaar en kwam (samen met de rest) uit Brazilie. (Ik hoefde mij dus geen zorgen te maken, de taal die ik gehoord had was niet Deens ;)) De hele vlucht hebben Henrique en ik zitten kletsen over onze verschillende culturen, de reizen die we gemaakt hadden, onze studies, over Amsterdam (wat hij geweldig had gevonden) en nog veel meer. Eenmaal geland vroeg hij wat ik zondag van plan was om te doen. Ik zei dat ik nog geen idee had, maar waarschijnlijk Kopenhagen wilde gaan bekijken. En zo werd ik uitgenodigd om met hem en de rest van de groep een sightseeing te doen. Wat ik dus ook straks ga doen. :)

Op Copenhagen Airport stond Elin, mijn tutor mij al op te wachten. Samen reisde wij naar mijn kamer, in Hedehusene, een dorpje dat buiten Kopenhagen ligt. Ik was de eerste van de studenten die in dit huis verblijft die aankwam. Er komen vrijdag een jongen en meisje uit Spanje aan. Eenmaal in het huis aangekomen sprak ik de huurder die mij wat over de oorsprong van het huis vertelde en die mij mijn kamer liet kiezen (kijk, dat is nou het voordeel als je als eerste bent ;)) Ik heb een gezellige kamer van 3,5 bij 6 en een veranda die vastzit aan mijn kamer. Het huis ziet er verder ook leuk uit. Na alle spullen gedropt te hebben zijn Elin en ik boodschappen gaan doen. Wat raar, alles leek echt bizar duur in mijn ogen, maar dat komt omdat de wisselkoers als volgt is: 7,5 Deense Kronen staat gelijk aan 1 euro. Tijdens het winkelen was ik dus de hele tijd aan het rekenen. Daarna met de boodschappen weer terug naar het huis, wat maar 5 minuten lopen is, ideaal! (Leuk detail: het sneeuwde hier gisteren!) Elin en ik hebben daarna mijn spullen uitgepakt en de kamer gezellig gemaakt (denk: posters, kaarten, kalender enzovoort opgehangen). Waardoor het er meteen uitzag als mijn kamer en dit zorgde ervoor dat ik mij nog meer thuis voelde. Na het uitpakken nog gezellig met Elin zitten kletsen tijdens een kop thee met chocola en 's avonds zijn we in het dorpje gaan eten. Elin ging er daarna vandoor, ze had nog een feestje waar zij naartoe moest en ze vroeg of ik meewilde. Ik was echt doodmoe van alle indrukken en het Engels praten en antwoordde dat ik vandaag liever vroeg naar bed ging, dit begreep zij.

Eenmaal thuisgekomen nog even mama laten weten dat ik nog steeds in leven was en daarna wilde ik gaan douchen, maar ik had blijkbaar zelf handdoeken mee moeten nemen (er stond in de brief dat die aanwezig waren in het huis) dus ik heb mijzelf maar weer naar de Netto gesleept. De Netto is trouwens mijn nieuwe lievelingswinkel, ze hebben er echt zo'n beetje alles en de winkel is elke dag van 08:00 tot 22:00 open. Terug naar huis en toen lekker kunnen douchen en eindelijk na een lange vermoeiende, geweldige dag lag ik in bed en heb ik heerlijk geslapen.

Vandaag ook weer een leuke dag voor de boeg waarbij ik Kopenhagen ga ontdekken. Ik houd jullie op de hoogte! Maar voor nu: vi ses senere= tot later!

  • 19 Januari 2014 - 09:14

    Eva:

    Heeee Nadia!

    Heeel veel plezier daar! Super stoer dat je dit helemaal alleen doet!
    Tot op de picknick van alle erasmus studenten in de zomer! (: haha

    Liefs, Eva.

  • 19 Januari 2014 - 09:14

    Eva:

    Heeee Nadia!

    Heeel veel plezier daar! Super stoer dat je dit helemaal alleen doet!
    Tot op de picknick van alle erasmus studenten in de zomer! (: haha

    Liefs, Eva.

  • 19 Januari 2014 - 09:34

    Eva:

    Heeee Nadia!

    Heeel veel plezier daar! Super stoer dat je dit helemaal alleen doet!
    Tot op de picknick van alle erasmus studenten in de zomer! (: haha

    Liefs, Eva.

  • 19 Januari 2014 - 10:25

    Laura:

    Hee nadia!

    Wat gaaf dat je helemaal in je eentje bent gegaan!
    Ik wens je ontzettend veel plezier. Geniet ervan!!

    X Laura vd vendel (mentorkindje van vorig jaar)

  • 19 Januari 2014 - 11:10

    Rick Van Meeteren:

    Super leuk Nadia!! Klinkt heel gezellig :) ik zie al dat er genoeg ruimte is om langs te komen :p Geniet er van en ik lees je verslagen graag :D

  • 19 Januari 2014 - 12:32

    Marthy:

    Hey Nadia!
    Wat leuk! Je schrijft net zoals je praat! Een heeeel goed begin zeg maar. Alleen dan van die handdoeken, haha. Nou die hadden toch niet meer in je koffer gepast...:)
    En ik snap trouwens je moeder wel hoor! (sterkte moeders!)
    Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal!
    Liefs,
    Marthy

  • 19 Januari 2014 - 14:16

    Fab:

    Whieeeh!
    Super leuk om te lezen dit!

    xxx

  • 19 Januari 2014 - 15:54

    Neef Daan:

    Nou, zo te lezen ga je ook Brazilaans leren daar :) leuk hoor!

    Liefs uit 033!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Hallo allemaal, Zoals jullie weten ben ik van plan om vanaf januari 5 maanden in Kopenhagen te gaan studeren. Om jullie op de hoogte te houden van mijn studie, het stage lopen en de rest heb ik dit online reisdagboek aangemaakt. Zo blijven jullie op de hoogte van mijn avonturen en kunnen jullie met mij mee genieten. :) XxNadia

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4147

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 14 Juni 2014

My adventure in Copenhagen! :)

Landen bezocht: