De eerste schoolweek: chaos & gezelligheid! - Reisverslag uit Hedehusene, Denemarken van Nadia - WaarBenJij.nu De eerste schoolweek: chaos & gezelligheid! - Reisverslag uit Hedehusene, Denemarken van Nadia - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweek: chaos & gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Nadia

02 Februari 2014 | Denemarken, Hedehusene

Oke, waar te beginnen? Ik heb weer een hele leuke week achter de rug. Afgelopen zaterdag zijn dan ook mijn huisgenoten gearriveerd, Miquel en Maria uit Catalonie (maak niet de fout om te zeggen dat ze Spaans zijn of Spaans spreken, dat vinden ze niet zo leuk ;)). Ik moet zeggen dat ik veel geluk heb met deze leuke huisgenoten, ze zijn hartstikke gezellig, luidruchtig, gek en doen mij denken aan mijn vrienden thuis in Nederland. ;) Verder heb ik alweer 2 dingen geleerd over hun cultuur: ze zijn ongelofelijk open en hartelijk en ze zijn verschrikkelijk traag. Het eerste punt is ongelofelijk positief, toen ik hen ontmoette kreeg ik meteen een knuffel en werd ik tot de groep gerekend. We doen ook veel dingen samen: uitgaan, koken, boodschappen doen, enz. Het tweede punt is wat minder positief, want o, wat duurt alles lang! En als ik dat zeg, dan weten we dat het echt waar is... Zo is het al vaker dan een keer voorgekomen dat we de trein of bus gemist hebben. Daarnaast doen Maria en Miquel 1,5 uur erover om iets te koken wat ik in 30 minuten zou kunnen maken. En over dat koken gesproken, ze zijn het gewend om pas om 10 uur 's avonds te eten. Dit zorgt voor leuke gesprekken over de verschillen tussen onze culturen en het op elkaar aanpassen. Zo houden zij er rekening mee dat ik te laat komen haat en pas ik mij aan om 's avonds later te eten. De afgelopen week had ik dan echt de eerste colleges op de UCC, maandag en dinsdag waren het vooral openingscolleges en kennis maken met elkaar. Wat heb ik een leuke klas, iedereen is heel open en gezellig en de mensen komen uit de volgende landen: Duitsland, Spanje, Catalonie, Belgie, Italie, Letland, Slovenie, Turkije, Ierland en Zwitserland. Vooral de Spanjaarden en Cataloniers zijn er in overvloed, dit is de groep waar ik veel mee optrek, zo werd er dus ook gedacht bij het kennismaken dat ik ook uit Spanje kwam. ;) Op maandag zijn we al met een grote groep Kopenhagen in gegaan om uit school bij een van de pubs wat te eten, leuk om iedereen te leren kennen. Op dinsdag hadden we een internationaal diner, waarbij iedereen een gerecht uit het eigen land mee genomen had (3 x raden wat ik meegenomen heb... ;)). Volgens mij was iedereen wel blij dat we woensdag vrij waren, aangezien iedereen kapot was van of het Engels praten of alle indrukken. Woensdag hebben we trouwens wel weer 's avonds met iedereen die mee wilden afgesproken om naar een club in Kopenhagen te gaan, de club, genaamd Rust, is namelijk elke woensdagavond en zaterdagavond open. Hier hebben wij een hele gezellige avond gehad, met live muziek, dansen en voor sommige mensen iets te veel drankjes... De volgende dag hadden we gelukkig pas om een uur college. Ik heb mij die dag echt rot gelachen om alle brakke hoofdjes tijdens de colleges. Vrijdag moesten wij weer vroeg beginnen en zijn een aantal van onze klas, 25 denk ik op school gebleven. Die avond was er namelijk een schoolfeest en aangezien de reistijd voor ons lang was, wij op school een pooltafel, tennistafel en voetbaltafel hebben en goed gezelschap besloten we om de dag op de universiteit door te brengen. 's Middags zijn we dan ook met iedereen naar de supermarkt gegaan, omdat wij 's avonds de schoolkeuken mochten gebruiken om ons avondeten te bereiden. We hadden onszelf opgesplitst in 5 groepen, elke groep maakte iets anders. Dit was ook een gezellige chaos, waarbij je elkaar beter leert kennen. Na twee uur koken was het dan tijd voor het eten: pizza, patat, salade, brownies, spaanse omelet, vlees en nog veel meer stond op de tafel. We hadden enorm veel eten, terwijl we allemaal maar 20 deense kronen= 3 euro ingelegd hadden. Voor herhaling vatbaar dus, dit samen koken! Om een uur of negen gingen we naar de bar in de school waar het nog vrij rustig was. Dus eerst spelletjes gespeeld, gekletst en relaxen voor het feest begon. Ik ben inmiddels best goed geworden in tafelvoetbal en heb zelfs met een Italiaans meisje, Giulia, twee Denen ingemaakt (die dat niet zo leuk vonden ;)). Om een uur of elf begon het echt druk te worden, de muziek stond harder en iedereen begon te dansen. Echt een topavondje was dit, veel gelachen, veel gezelligheid en elkaar weer beter leren kennen. Om een uur of half 5 was iedereen ondertussen weer veilig thuis gekomen. Gisteren dus flink uitgeslapen en niet zoveel gedaan, want mijn tutor (de student die mij hier een beetje wegwijs maakt) vierde haar verjaardag, dus daar ben ik gisterenavond ook nog naartoe geweest. Ik hoor jullie denken: Erasmus is een en al feest en ja, dat begint er wel een beetje op te lijken, maar ik verwacht dat het nog wel wat serieuzer word... ;) Voor nu horen jullie mij in ieder geval niet klagen. =P En vandaag, tja eigenlijk eens lekker helemaal niks, uitrusten en klaarstomen voor de volgende week. Vandaag geluk met het weer: het is eindelijk weer een beetje warmer en de zon schijnt, het heeft namelijk de hele week gesneeuwd. Straks moet ik nog even boodschappen doen en maar eens overleggen wat we vanavond gaan eten. O ja, en helemaal vergeten te vertellen: met een groep meiden hebben we tickets gekocht voor One Republic op 12 maart, dan zijn ze namelijk in Kopenhagen, woehoe, zin in!!! :D Voor nu: vi ses senere!

  • 02 Februari 2014 - 15:17

    Sanne:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen Nadia, als ik dit zo hoor ga je Nederland niet heel snel missen. Ga je daar ook nog een paar pistes pakken of iets? :) xx

  • 02 Februari 2014 - 16:59

    Nadia :

    Mooi dat het leuk is om te lezen. ;) Ja, ik heb hier zoveel afleiding en het is zo gezellig, dat ik nog geen heimwee heb nee. Nou, ik denk het niet, helaas zijn de skigebieden hier echt heel klein, dus snowboarden wordt het volgend jaar pas weer!

  • 02 Februari 2014 - 17:08

    Oma En Mama:

    Hoi lieverd, wat een uitgebreid verslag. We zijn weer helemaal in beeld.We begrijpen dat je geen tijd hebt om ons te missen!!haha heel veel liefs en xoxoxo

  • 02 Februari 2014 - 19:08

    Hanneke Van Kesteren:

    Zo te lezen, één groot feest! :D

  • 02 Februari 2014 - 20:02

    Iris :

    Hee Nadia,
    Super leuk om te lezen hoe leuk je het hebt! Fijn dat je zulke leuke mensen om je heen hebt! Als ze ook een beetje op je Nederlandse PABO vriendinnen lijken, moeten ze idd best gek zijn;).
    Zoals je van tevoren al voorspelde aan feestjes geen gebrek xD.
    Kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Hallo allemaal, Zoals jullie weten ben ik van plan om vanaf januari 5 maanden in Kopenhagen te gaan studeren. Om jullie op de hoogte te houden van mijn studie, het stage lopen en de rest heb ik dit online reisdagboek aangemaakt. Zo blijven jullie op de hoogte van mijn avonturen en kunnen jullie met mij mee genieten. :) XxNadia

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4146

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 14 Juni 2014

My adventure in Copenhagen! :)

Landen bezocht: